Η πλατφόρμα eTwinning, μέρος της Πλατφόρμας Ευρωπαϊκής Σχολικής Εκπαίδευσης ESEP, είναι ένας διαδικτυακός χώρος αποκλειστικά για σχολικές συνεργασίες ευρωπαϊκών χωρών. Μέσω της πλατφόρμας αυτής, το σχολείο μας θα έχει την ευκαιρία να συμμετέχει στο πρόγραμμα «Γαλάζια Περιπέτεια» .
Οι μαθητές των τάξεων Ν1, Ν2 και Ν3 θα συμμετέχουν στο έργο eTwinning με την υπεύθυνη για το πρόγραμμα νηπιαγωγό Θεοφίλου Μαρία.
Πρόκειται για έργο διάρκειας 7 μηνών (Οκτώβριο 2024 - Μάιο 2025) που πραγματοποιείται με τη συνεργασία σχολείων από την Ελλάδα (11) , την Πολωνία (5),Ρουμανία(1), Κροατία (1) , Ισπανία (1) και την Κύπρο (1).
Μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί θα γνωριστούν και θα χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα του eTwinning για επικοινωνία, συνεργασία και τη δημιουργία του συλλογικού έργου.
Το έργο «Γαλάζια Περιπέτεια» εντάσσεται στο αναλυτικό πρόγραμμα Προσχολικής αγωγής ως μέρος του ευρύτερου γνωστικού αντικειμένου φυσικών επιστημών. Μέσα από το έργο, οι μαθητές θα εισαχθούν στη βιοποικιλότητα, στον κύκλο του νερού, στα θαλάσσια οικοσυστήματα και στη σημασία της περιβαλλοντικής προστασίας. Σε αυτό το πλαίσιο, το έργο έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την κατανόηση των μαθητών σχετικά με τη σύνδεση μεταξύ των ίδιων και του φυσικού κόσμου. Το έργο προάγει την ανάπτυξη των δεξιοτήτων κοινωνικής συνεργασίας. Μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, οι μαθητές θα μάθουν να συνεργάζονται για την επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με τον ωκεανό.
Τα αποτελέσματα του έργου θα παρουσιαστούν διαδικτυακά (ιστοσελίδες σχολείων, ψηφιακά εργαλεία συνεργασίας και στο Twinspace). Με την ολοκλήρωση του έργου, το τελικό προϊόν, που θα δημιουργηθεί συνεργατικά από τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων, θα διαδοθεί στην ευρύτερη κοινότητα ως μια ενημερωτική πηγή με τη μορφή ηλεκτρονικής εφημερίδας/περιοδικού. Το έργο θα αξιολογηθεί χρησιμοποιώντας σχετικά ερωτηματολόγια που δημιουργήθηκαν για αυτόν τον σκοπό, τα οποία θα κοινοποιηθούν στις αντίστοιχες σελίδες διάχυσης.
Σκοπός του έργου είναι μέσα από μια διευρυμένη συνεργασία, οι μαθητές θα εξερευνήσουν τη σημασία της προστασίας του ωκεανού και της θαλάσσιας ζωής. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής ευθύνης, την προώθηση της γνώσης για τον ωκεανό, την υποστήριξη της συνεργατικής μάθησης, την ενσωμάτωση των εννοιών STEAM, και τη χρήση στοιχείων παιχνιδιού για μια διαδραστική εμπειρία.
Ο στόχος του προγράμματος είναι να αναπτύξει στους μαθητές ένα αίσθημα ευθύνης και περιβαλλοντικής διαχείρισης. Η προώθηση βιώσιμων πρακτικών και ενημερωμένη λήψη αποφάσεων σχετικά με τη διατήρηση και την προστασία των πόρων του ωκεανού, επωφελώντας τελικά την κοινωνία στο σύνολό της. Η σημασία του προγράμματος αντικατοπτρίζεται στην ανάγκη να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές για την προστασία και τη βιώσιμη διαχείριση του ωκεανού, αυτού του πολύτιμου φυσικού πόρου, προετοιμάζοντάς τους να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ωκεανός σήμερα και να δράσουν ως ενημερωμένοι πολίτες για το μέλλον του πλανήτη μας.
The eTwinning platform, part of ESEP (European School Education Platform), is an online space exclusively for school collaborations among European countries.
The students of classes N1, N2, and N3 will participate in the eTwinning project titled "Blue Adventure" with the kindergarten teacher in charge, Theofilou Maria.
This is a 7-month project (October 2024 - May 2025) carried out in collaboration with schools from Greece (11), Poland (5), Romania (1), Croatia (1), Spain (1), and Cyprus (1).
Students and educators will get to know each other and use the eTwinning platform for communication, collaboration, and the creation of the collective project.
The "Blue Adventure" project is part of the Preschool Education curriculum as a component of the broader subject of natural sciences. Through the project, students will be introduced to biodiversity, the water cycle, marine ecosystems, and the importance of environmental protection. In this context, the project is designed to enhance students' understanding of the connection between themselves and the natural world. The project promotes the development of social cooperation skills. Through group activities, students will learn to collaborate to solve problems related to the ocean.
The project's results will be presented online (school websites, digital collaboration tools, and on Twinspace). Upon the project's completion, the final product, which will be collaboratively created by students from the partner schools, will be disseminated to the wider community as an informational resource in the form of an electronic newspaper/magazine. The project will be evaluated using relevant questionnaires created for this purpose, which will be shared on the respective dissemination pages.
The aim of the project is for students, through extended collaboration, to explore the importance of protecting the ocean and marine life. The program aims to strengthen environmental responsibility, promote knowledge about the ocean, support collaborative learning, integrate STEAM concepts, and use game elements for an interactive experience.
The goal of the program is to develop a sense of responsibility and environmental stewardship in students. The promotion of sustainable practices and informed decision-making concerning the conservation and protection of ocean resources will ultimately benefit society as a whole. The significance of the program is reflected in the need to educate students about the protection and sustainable management of the ocean, this precious natural resource, preparing them to face the challenges the ocean encounters today and to act as informed citizens for the future of our planet.